hhfiodv.nl | Nieuws

Datum H.H. FIOD V Peddelcup bekend!

6 juni 2012 zal het Spanjaardsgat wederom het strijdtoneel zijn om de Peddelcup. Dit jaar is het de IV Lustrum editie en dat betekend dat de Heeren groots gaan uitpakken. De extra pontons en buitenbarren zijn inmiddels besteld; De extra biervoorraad voor studentwaardige prijzen staan al klaar om verscheept te worden naar de oude haven; De audities voor bands en artiesten zijn in volle gang en weerdeskundigen hebben al aangegeven een zonnige periode te verwachten!

Het enige dat u nog even moet doen is de datum 6 juni 2012 vanaf 15.00uur vrij maken in uw agenda om te genieten van heerlijk zomerse dag midden op het water!

Inschrijven voor de Peddelcup is vanaf nu mogelijk door telefonisch aan te melden op 076-5229283; een mail te sturen naar abactis@fiodv.nl of scoor direct extra korting en wees verzekert van een startbewijs door nu €50,- i.p.v. €60,- over te maken op rekeningnummer 52.09.03.757 t.n.v. DJCF DEKKERS, o.v.v. teamnaam en evt. dispuut.

Een team bestaat uit 4 deelnemers en is inclusief de wedstrijdbenodigdheden, een welkomstdrankje en een avondmaaltijd. ______________________________________________________________________________________

Wat De Frísse Rally Wie D.D. Dylectus; Heeren 69; h.h. FIOD V; s.v. Frísse Jongens Waar Door heel Brabant

BREDAVrijdag 9 maart j.l. heeft de Frísse Rally, of zoals zij het liefkozend noemen: “De Frísse puzzeltocht”, weer plaats gevonden. Waar vele het hebben laten liggen waren De heeren FIOD V weer van de partij! Na een zorgvuldige voorbereiding met de nodige inkopen en de bolide op naam kon de strijd beginnen. Over het rijtuig kan gezegd worden dat het een prachtig exemplaar uit de renstal van Renault betrof: Dé Laguna Station 1.6-16V (lees: 16klepper). De auto, alom bekend als een echte ’family car’, werd omgetoverd tot een rallykanon met een met het verfijnde geluid van een dikke viercilinder zonder een einddemper.

Hoewel het de heeren in de eerste etappe van Rally nog een goede kans leken te maken, was de tweede tweede etappe minder succesvol. Hoewel de ambushes op de deelnemers (lees: vijanden) succesvol waren en de tegenaanvallen grotendeels waren afgeslagen, lag er nog een gevaar op de loer. Dit gevaar is het beste te omschrijven als een actieve deelnemer met de uiterlijke kenmerken van een klooi. Hoewel de winst al op zak leek te zijn wilde de klooi, zoals een een klooi betaamd, het maximale uit de situatie halen. Dit bekokstoofde hij door het element snelheid evident aan een rally te stellen, wat overigens helemaal geen vreemde gedachtegang is.

Nog na-hijgend van het verplaatsen van de ooit zo prestigieuze bolide op een andere plek dan midden in de stad, begint de klooi na een diepe zucht zijn verhaal. “pff… wat een dag! Wij gingen zo lekker en de auto voelde zeer goed aan! We wisselden van rijder en ik had de eer om achter het stuur van de rallywagen plaats te nemen. Zeer bedacht op vijandelijke ambushes en met volle concentratie reed ik door de bossen. We reden op een overzichtelijk rechtdoorgaand zandpad met een klein heuveltje, niemand had die kuil kunnen zien aankomen, zelfs een lid niet!“ Total loss is de kwalificatie waarmee de Laguna station 1.6-16V inmiddels bestempeld is.

Hoewel de auto inmiddels is weggesleept en de meest grootte en van lelijkheid mooie troffee niet voor de derde maal in de wacht is gesleept, was het weer een geslaagd evenement.

De Heeren willen tot slot graag de Bredaasche niet deelnemende disputen oproepen om ook naar evenementen in hun eigen stad te komen zodat het studentenleven in Breda ook meer blijft bieden dan alleen maar feestjes.  TIP: DE PEDDELCUP

v.l.n.r. Klooi Tim, Hr. Van de Velde, Hr. De Viet, Hr. Rammeloo. Op de achterbank: Hr. Van Schaijk

DM

________________________________________________________________________________________